شنبه 15 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - سيد عيسي مهدوي روز جمعه در حاشيه به صندوق انداختن رأي خود در شعبه شماره يك رشت واقع در ميدان شهداي ذهاب در گفت وگو با ايرنا افزود: امروز، روز همدلي ملت ايران است كه بايد همانند مرحله اول، حضوري پرشور در مرحله دوم انتخابات داشته باشند.
وي تعداد صندوق هاي پيش بيني اخذ راي شهرستان رشت اعم از ثابت و سيار را 524 صندوق عنوان و بيان كرد: در اين مرحله از انتخابات، حدود 12 هزار نفر از عوامل ستادي و اجرايي در امر برگزاري انتخابات در اين شهرستان مشاركت دارند.
فرماندار رشت با بيان اينكه زمان راي گيري اين مرحله از انتخابات تا زمان حاضر، تا ساعت 18 تعيين شده، به مردم توصيه كرد كه در اولين ساعت ها، در پاي صندوق هاي اخذ راي حضور يابند و اين امر را به ساعت هاي پاياني موكول نكنند.
استان گيلان 13 نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد كه از اين تعداد، سه كرسي نمايندگي مربوط به شهرستان رشت است.
مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي امروز (جمعه) همزمان با 20 استان ديگر، در گيلان نيز در دو حوزه انتخابيه رشت و رودبار آغاز شد.
در مرحله اول از دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در گيلان كه هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از 11 حوزه انتخابيه گيلان، 10 نماينده منتخب مردم شدند و انتخابات در دو حوزه رشت و رودبار ، به مرحله دوم كشيده شد.
در حوزه انتخابيه رشت در دور اول، يك نماينده از سه نماينده اين شهرستان با كسب حد نصاب آراء و چهار نامزد كه در دور اول بيشترين تعداد آراء را كسب كردند، براي كسب دو كرسي باقيمانده مجلس شوراي اسلامي در اين حوزه با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
طبق اعلام ستاد انتخابات كشور، راي دهندگان در مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابيه اي كه در مرحله نخست راي داده اند، مي توانند راي بدهند.
در اين اطلاعيه آمده است: افرادي كه در مرحله نخست در هيچ يك از حوزه هاي انتخاباتي راي نداده باشند، نيز مي توانند در مرحله دوم انتخابات شركت كنند. /ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna